Щоб правильно перевірити швидкість, виконайте наступні дії:

  1. Закрийте всі сторонні програми, які можуть підключатись до інтернету в момент заміру.
  2. Під’єднайте мережевий кабель безпосередньо до комп’ютера або ноутбука, минаючи роутери, точки доступу та інше активне мережеве обладнання.

Як зрозуміти результати?

СКАЧАТИ – показник швидкості завантаження даних від сервера в мережі на ваш комп’ютер.
ЗАВАНТАЖИТИ – показник швидкості вивантаження (передачі) даних із Вашого пристрою в інтернет.
Ping – затримка реакції з’єднання.

Mбіт/с (мегабіт на секунду). Мегабіт – це 1 мільйон біт інформації. Це стандартний показник швидкості інтернету. Не плутати з мегабайтами (Мб), який є мірою розміру, а не смуги пропускання.

Кбіт/с (кілобіт в секунду). Кілобіт – 1000 біт інформації. Ця стара міра швидкості інтернету використовується тільки тоді, коли це необхідно для опису більш повільних з’єднань, і не плутати з кілобайтами (КБ), які є мірою розміру, а не смуги пропускання.

Пристрій. Комп’ютери, смартфони, планшети та інші пристрої можуть мати різні потужності Wi-Fi. Це означає, що ви можете отримати один результат тесту на одному пристрої і інший результат на іншому, навіть використовуючи одного і того ж провайдера. Деякі пристрої можуть бути не в змозі виміряти повну швидкість вашого інтернету. Також можливо, що маршрутизатор не підтримує повну швидкість послуги.

Програми. Якщо у вас запущено занадто багато додатків, що вимагають інтернет-з’єднання, то природно все буде працювати повільніше. Деякі додатки можуть бути активними у фоновому режимі, і ви цього можете не помічати. Перевірте автооновлення програм, синхронізацію або налаштування резервного копіювання, наприклад, в додатку з обміну файлами, яке ви використовуєте.

Перевірте, чи немає у вас поточних завантажень або інших програм, наприклад, відеочату, які можуть збільшити вашу пропускну здатність. Закрийте їх і повторіть перевірку.

Антивіруси і брандмауери, що працюють у фоновому режимі так само рекомендується відключати на момент проведення заміру швидкості.

Браузери. Chrome, Firefox, Edge, Safari та ін. мають різні можливості і можуть давати різні результати, особливо на високошвидкісних з’єднаннях. Також переконайтеся, що у вашому браузері встановлені тільки необхідні вам розширення і панелі інструментів, адже вони також споживають ресурси.

Віруси. Як тільки вірус або шкідлива програма проникає в ваш комп’ютер, він стає здатним працювати у фоновому режимі, з’єднуючись з інтернетом без вашого дозволу і тим самим споживаючи ресурси вашого комп’ютера. Захистіться від цього, встановивши антивірус і завантажуючи програми і розширення тільки з перевірених ресурсів.

Середовище передачі даних. Інтернет-з’єднання багато в чому залежить від обладнання вашої мережі. Наприклад, Ethernet-з’єднання працює стабільніше і швидше, ніж Wi-Fi.

Wi-Fi з’єднання. Якщо ваш Wi-Fi-роутер розташований далеко від пристрою, то швидкість інтернету не буде оптимальною. Фізичні перешкоди між роутером і комп’ютером, особливо вода і метал, також можуть негативно впливати на швидкість з’єднання. Так що при необхідності перемістіть в сторону великі металеві предмети і акваріум.

Завантаження каналів. Падіння швидкості інтернету відбувається в разі одночасного підключення до мережі великої кількості користувачів. Це часто відбувається в години пік, наприклад, ввечері, коли всі повертаються додому і виходять в мережу. Аналогічна проблема типова і для публічних Wi-Fi мереж в місцях великого скупчення людей.

Якщо ви використовуєте Wi-Fi, то швидкість інтернет-з’єднання може знизитися в міру збільшення кількості пристроїв, що підключаються до тієї ж мережі.

Фактори, що впливають на поширення сигналу Wi-Fi і швидкість Інтернету:

  1. Інші Wi-Fi-пристрої (точки доступу, бездротові камери і ін.), що працюють в радіусі дії вашого пристрою і використовують той же частотний діапазон. У бездротових мережах використовуються два частотні діапазони – 2,4 і 5 ГГц. Бездротові мережі стандарту 802.11b/g працюють в діпазоні 2.4 ГГц, мережі стандарту 802.11a – 5 ГГц, а мережі стандарту 802.11n можуть працювати як в діапазоні 2.4 ГГц, так і в діапазоні 5 ГГц.
  2. Bluetooth-пристрої, що працюють в зоні покриття вашого Wi-Fi-пристрою працюють в тому ж частотному діапазоні, що і Wi-Fi-пристрої, – 2.4 ГГц, отже, можуть впливати на роботу Wi-Fi-пристроїв.
  3. Великі відстані між пристроями. Необхідно пам’ятати, що бездротові пристрої мають обмежений радіус дії. Наприклад, домашній Wi-Fi роутер стандарту 802.11b/g має радіус дії до 60  в приміщенні і до 400м поза межами приміщення. У приміщенні дальність дії бездротової точки доступу може обмежуватись кількома десятками метрів – залежно від конфігурації кімнат, наявності капітальних стін і їх кількості, та інших перешкод.
  4. Перешкоди.Різні перешкоди, розташовані між Wi-Fi-пристроями, можуть частково або значно відображати або поглинати радіосигнали, що призводить до часткової або повної втрати сигналу. У містах з багатоповерховою забудовою основною перешкодою для радіосигналу є будівлі. Наявність капітальних стін (бетон та арматура), листового металу, штукатурки на стінах, сталевих каркасів і т.п. впливає на якість сигналу та може значно погіршувати роботу Wi-Fi-пристроїв. Всередині приміщення створювати перешкоди радіосигналу також можуть бути дзеркала і тоновані вікна. Поза приміщеннями впливати на якість сигналу може ландшафт, наприклад, дерева, ліси, пагорби. Атмосферні перешкоди (дощ, гроза, снігопад) також можуть бути причиною зменшення продуктивності бездротової мережі.
  5. Побутова техніка, яка працює в зоні покриття вашого Wi-Fi-пристрою. Наприклад, мікрохвильові печі або дитячі радіоняні можуть послаблювати рівень сигналу, тому що зазвичай також працюють в діапазоні 2,4 ГГц.

Щоб отримати максимальну продуктивність, переконайтеся, що швидкість завантаження на вашому пристрої не нижче наступних значень:

2 Мбіт/с  e-mail, соціальні мережі, потокове аудіо.

10 Мбіт/с — завантаження фотографій і відео, відеочат.

25 Мбіт/с — онлайн ігри, HD/4k/VR потокове мовлення

Якщо результат виміру напряму відрізняється від параметрів швидкості, заявлених в тарифному плані більше, ніж на 30% – повідомте про це в технічну підтримку.

Якщо замір виконано без урахування рекомендацій (наприклад, вас не влаштовує швидкість Wi-Fi на смартфоні) – до вас виїде бригада та все одно виконає необхідний замір напряму.